maandag 19 januari 2009
Marketing geheimen voor startende ondernemers
Als starter met een nieuw bedrijf begin je de lange weg aan het opbouwen van vertrouwen en een relatie met je klanten en prospects. Om je te onderscheiden van andere adviseer ik onderstaande methoden te proberen.
Geef meer van jezelf
In een blog. Dit is de perfecte gelegenheid om met jouw klanten en prospects persoonlijke ervaringen en jouw opinie te delen. Bij marketing draait de boodschap om je klanten. In een blog gaat de boodschap over jezelf. Let er wel op dat de ideeen die je hebt interessant genoeg zijn om de aandacht van je klanten en prospects vast te houden.
Op je website. Je website dient een antwoord te geven aan jouw klanten : waarom moeten ze bij jou zijn? Vertel verhalen, toon foto’s en geef een beschrijving van je bedrijf als aanvulling op de voordelen die je biedt. Hoe duidelijker je alles vertelt, des te meer voelt de klant dat hij je kent en dus kan vertrouwen.
In webinars, teleseminars. Als mensen je fysiek kunnen zien en de passie en het enthousiasme voelen voor je bedrijf dan zullen ze eerder geneigd zijn je te vertrouwen. Maak een grap, vertel een persoonlijk verhaal, richt je vriendelijk tot je toehoorders en je zult zien dat dit een positief effect heeft op je contacten.
In je marketing boodschap. Jouw marketing draait om jouw klanten. Maar je kunt zonder probleem je eigen stempel op de communicatie drukken. Geniet van het leven en wees jezelf.
Leo Verkoelen
Labels:
ecommerce,
jonge ondernemers,
kvk,
marketing,
reintegratie,
starters,
zzp'-ers
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten