vrijdag 6 maart 2009

Aangenamer Ondernemen Presenteert 7 Effectieve Strategiën

Verkopen in een moeilijke markt eist een andere benadering dan gedurende een stabiele markt. Bedrijven nemen gas terug, besparen waar het maar kan en wachten met het doen van grote uitgaven. Wat moet u doen om de concurrentie het hoofd te bieden en uw verkopen op peil te houden.

Geloof niet alles wat u hoort. Alleen omdat de media zeggen dat het niet goed gaat, wil niet zeggen dat uw omzetten ook terug moeten lopen. Associeer u met positief ingestelde mensen (uiteraard de participanten in de cooperatie “Aangenamer Ondernemen”. Vermijd de pessimisten.

Focus op de klant.
In plaats van breed te adverteren, moet u gericht adverteren. Als u niet weet wie uw klanten zijn kijk dan naar de historie van uw bestaande klanten. Met het oplossen van welke problemen hebt u hun geholpen. Waarom doen zij zaken met u?

Multi-benadering. Kies voor een combinatie van email, telefoon, gerichte direct mail, beurzen en workshops. Concentreer uw krachten, verklein uw lijst van prospects. Dit is beter dan een te brede benadering.

Focus uw presentatie op het probleem van de klant. Skip het overbodige, concentreer u op hetgeen van belang is voor uw klant. Toon uw klant hoe hij door met u zaken te doen voordeel gaat behalen, geld gaart besparen en vertel hem exact hoeveel.

Verbeter uw relatie met uw klanten. Nu is het tijd om de relatie te verbeteren. Breng hun zo mogelijk in contact met experts op andere gebieden (dit is een van de sterke punten van “Aangenamer Ondernemen” ), help hun met projecten of met het adviseren van andere bronnen.

Verschuil u niet. Treed de crisis met open vizier tegemoet. En ga niet zitten afwachten tot de economie zich weer herstelt. Uw klanten zullen u gaan vergeten en denken dat uw bedrijf niet meer bestaat. Schrijf eens artikel voor een vakblad of maak een presentatie op een bedrijfsevenement (ook hier kan
“Aangenamer Ondernemen” u helpen. Uw klanten hebben misschien nog geen geld om te kopen, maar als u meer zichtbaar wordt is de kans groter dat ze tzt bij u gaan kopen en niet bij de concurrent.

Uw verkooptalent. U hebt uw bedrijf gebracht tot waar het nu is. Maar om verder te komen hebt u alle hulp nodig die u kunt krijgen ( “Aangenamer Ondernemen” kan en wil u graag deze hulp bieden). De economie zal altijd op en neer gaan. Uiteraard is de uitdaging nu veel groter dan een paar jaar gelden. Wordt slimmer, efficiënter, meer gefocust en doe wat. Neem actie en u zult als overwinnaar uit deze recessie komen.

Leo Verkoelen

P.S.
Als u snel reageert, kunt u morgenvroeg nog naar de presentatie in het Willem II Stadion te Tilburg gaan.

Geen opmerkingen: