Web 2.0 en je marketing geeft mensen met dezelfde interesses gelegenheid elkaar online te ontmoeten en meningen en gedachten te delen.Heb jij je marketingpan voor 2009 al klaar en is er het social web in opgenomen?
De nieuwe ontwikkelingen vragen een nieuwe mindset van de marketeer. President Obama heeft onlangs van dit medium goed gebruik gemaakt. Zoek in Google blogs naar blogs die verwant zijn aan jouw sector of interessegebied. Van de vele blogs zijn er meestal maar een paar die grote aantallen lezers hebben.
Zodra mensen deelnemen aan communities worden ze min of meer immuun tegen andere reclameuitingen. De mening van een consument wordt vaak boven die van een adverteerder gesteld. Dit wordt in reviews gezegd. Gebruik deze kennis in je voordeel. Bouw een community rond je merk of product en link steeds door naar je eigen websites.
Houd er rekening mee dat een blog persoonlijk is en steeds nieuwe content en content van voldoende kwaliteit moet leveren. Er zijn vele sociale netwerken o.a. MySpace, Hyves en Linkedin. Zorg dat je een onderdeel wordt van de dialoog die over je produkten gaande is. Geef consumenten de gelegenheid om hun mening te uiten en reageer op negatieve feedback. Je moet je site blijven aanpassen aan de veranderende wensen van de bezoekers. Het social web is sterk in beweging. Doe er je voordeel mee.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten