donderdag 20 mei 2010
21 redenen om als startende ondernemer een blog te beginnen
Een blog kan het centrum worden van uw “content marketing strategy”. Een blog is uw magneet om met minimale kosten geinteresseerden aan te trekken en het starten van een blog is gemakkelijk.
Je hebt er geen ervaring als journalist voor nodig. Wordpress en Blogger zijn de twee eerste plaatsen om te kijken voor het starten van een gratis blog.Kortom een blog is de meest eenvoudige en effectiefste manier om informatie te delen met klanten en prospects.
Denkt u aan het schrijven van een boek? Start met een blog. Blog met het idee van hoofdstukken in gedachten. In sociale media wordt je niet serieus genomen als je geen blog hebt en wel een blog met een blog waarin regelmatig een artikel verschijnt.
Een blog is voer voor zoekmachines. Blogteksten worden door zoekmachines zoals Google heel snel opgenomen.Een blog beïnvloedt het koopgedrag. De website (met blog) van een bedrijf dat regelmatig zinvolle informatie toevoegt, scoort uiteindelijk het beste.
Een blog is een goede manier om minder over jezelf te praten, maar meer naar je lezers te luisteren en hierop je artikelen af te stemmen.Door een blog te hebben waar u regelmatig relevante artikelen plaatst, kun je maximaal gebruik maken van o.a. Twitter, Facebook en Linkedin.
Een blog kan de oorsprong vormen, de basis worden, van een toekomstige nieuwsbrief of eigen magazine. Uitnodigingen om als spreker op te treden op events zijn nogal eens het resultaat van een blog dat opvalt vanwege de originele content.
Het is een feit dat veel websites niet verder komen dan het plaatsen van een online bedrijfsbrochure. Maar door toevoeging van een blog kun je je gemakkelijk onderscheiden van de grote massa. Vertel uw eigen verhaal en maak uw standpunt over uw marktniche bekend in uw sector. Het hebben van een blog dwingt je om te werken als een journalist en te denken als een uitgever.
De concurrentie zal altijd proberen jouw blog te kopieeren, maar een eenmaal opgebouwde positie wordt niet snel aangetast.. Er komen steeds meer blogs bij, dus hoe eerder je begint des te beter. Met een blog zul je meer invloedrijke contacten krijgen dan via welke andere methode ook. Luisteren en commentaar geven zijn heel belangrijk. Een blog is een ideale manier om te luisteren. Een goed blog krijgt gast-commentaren, die vaak weer terecht komen op andere blogs en andere websites.
Een blog is de meest efficiente manier voor elk bedrijf of onderneming om te communiceren. Een andere manier om efficienter te communiceren met klanten, prospects en beinvloeders lijkt me dat er niet is. Het is bovendien heel laagdrempelig.
Bloggen is leuk en de beste manier om uw merk te promoten zonder dat het op reclame lijkt. Een blog dwingt je om bij de tijd te blijven. Vergeet niet, jij bent de expert!
Een blog bevordert klantentrouw. Met het grote aantaal vergelijkingssites dat er tegenwoordig is, kun je je onderscheiden met een blog en de doorslaggevend factor worden in het aankoopproces van de klant. Een blog kan de kern van jouw zoekmachine optimalisatie strategie worden. Journalisten houden ervan om bloggers te interviewen, omdat ze weten dat ze goede informatie krijgen.Iedereen is een specialist in het een of het ander. Ontdek waar jouw specialiteit ligt en voeg er je eigen “sausje”aan toe.
Door het opniew bundelen en bewerken van een aantal blog-posts kun je een white paper maken, een e-boek, een event voorbereiden enz. Het kan de kern van je marketing machine worden.
Leo Verkoelen (serial entrepreneur)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Bloggen is hot! Het is een mooie manier om in contact te komen met potentiële klanten.
Een reactie posten