Hoe vaker je deze mini marketing checklist voor startende ondernemers gaat gebruiken, hoe hoger het resultaat.
- Gebruikt u een kop(kopregel) voor al uw marketing?
- Is deze specifiek gericht op uw doelgroep?
- Is uw grootste voordeel voor de klant aanwezig in de kop of subkop?
- Praat je over hun behoeften, over datgene waar ze behoefte aan hebben?
- Bent u nauwkeurig in uw claims, dus niet de gewoon “de beste” , want dat gelooft toch niemand meer.
- Helpt uw marketing materiaal de klant om meer te verkopen of een betere beslissing te maken?
- Bevat ieder onderdeel van uw marketing de mogelijkheid tot meten van het resultaat?
- Legt uw marketing materiaal duidelijk uit wat het is en wat u van de lezer verwacht dat hij doet?
- Vraagt uw materiaal om actie middels telefoon, fax, mail, email webformulier?
- Beantwoordt het alle vragen die een klant stelt aan uw verkopers?
- Kunt u precies vertellen wie uw ideale klant is (leeftijd, geslacht, inkomen, demografische data)?
- Is het meest gebruikte woord in uw communicatie “U” ? Indien niet, herschrijf uw teksten. De klant interesseert alleen wat u voor hem kunt doen.
- Hebt u testimonials van alles wat u de prospects en klanten laat zien?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten