woensdag 5 mei 2010

Mini marketing checklist voor startende ondernemers



 
Er zijn meer dan 15 gebieden waarop u uw marketing kunt verbeteren. Pik er eentje uit en zie wat het resultaat is.
Hoe vaker je deze mini marketing checklist voor startende ondernemers gaat gebruiken, hoe hoger het resultaat.


 
  • Gebruikt u een kop(kopregel) voor al uw marketing?
  • Is deze specifiek gericht op uw doelgroep? 
  • Is uw grootste voordeel voor de klant aanwezig in de kop of subkop? 
  • Praat je over hun behoeften, over datgene waar ze behoefte aan hebben?
  • Bent u nauwkeurig in uw claims, dus niet de gewoon “de beste” , want dat gelooft toch niemand meer.
  • Helpt uw marketing materiaal de klant om meer te verkopen of een betere beslissing te maken?
  • Bevat ieder onderdeel van uw marketing de mogelijkheid tot meten van het resultaat? 
  • Legt uw marketing materiaal duidelijk uit wat het is en wat u van de lezer verwacht dat hij doet?
  • Vraagt uw materiaal om actie middels telefoon, fax, mail, email webformulier?
  • Beantwoordt het alle vragen die een klant stelt aan uw verkopers? 
  • Kunt u precies vertellen wie uw ideale klant is (leeftijd, geslacht, inkomen, demografische data)? 
  • Is het meest gebruikte woord in uw communicatie “U” ? Indien niet, herschrijf uw teksten. De klant interesseert alleen wat u voor hem kunt doen. 
  • Hebt u testimonials van alles wat u de prospects en klanten laat zien?

 
Leo Verkoelen

 

Geen opmerkingen: