Eigenaren van webwinkels (webshops) zitten vaak met een of meer van de volgende vragen:
- Hoe kan ik meer klanten aantrekken zonder extra kosten te maken?
- Hoe verbeter ik de conversie van de bezoekers van mijn webwinkel?
- Is er een strategie, waarmee ik beter kan scoren dan de concurrentie?
- Welke groeiversneller moet ik toepassen om uit te lopen op de concurrentie?
- Hoe positioneer ik mijn aanbod beter en nog aantrekkelijker?
Er zijn vele mogelijkheden om het maximale uit je webwinkel te halen. Hierbij valt te denken aan een uitgebreide webscan met vervolgadviezen voor de verbetering van de webwinkel.
Een beperkt aantal webwinkels werkt al met een “topsite” omringd door een aantal webshops (afzonderlijke websites) gericht op nichemarkten in dezelfde sector. De Internet Marketing Arts komt eraan. Een webshop is niet meer voldoende om omzet en winst te behalen. Een goede strategie is nodig voor overleven en groeien op termijn.
Leo Verkoelen
(serial entrepreneur met meer dan 40 jaar ervaring in binnen- en buitenland)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten