maandag 27 oktober 2008

Er is een verschil - de wereld is nu anders

Van de Grote Depressie (1930) tot de Informatie Eeuw (2008)

Alles draait om informatie. Internet is ‘s werelds snelst groeiende medium voor interactie, zowel persoonlijk als bedrijfsmatig. Het hebben van een website is de goedkoopste en meest efficiënte manier om u te helpen overleven.

Als het gaat over marketing dan is het web ideaal. Het hebben van een website is supergoedkoop vergeleken met alle andere methoden van communicatie, zoals gedrukte brieven, kranten-advertenties, buitenreclame, deur aan deur verkoop, enz.
Als het geld krap is, moet u de meest effectieve en beste renderende methode kiezen.Een website op internet betekent “24 uur per dag – OPEN ” . Een website maakt het mogelijk om direct contact te leggen met mensen die al een interesse in vergelijkbare produkten als de uwe hebben. Een website geeft u de mogelijkheid om te netwerken. U kunt forums en blogs bezoeken die verwant zijn aan hetgeen u aanbiedt. Bv. Als u camera’s verkoopt, kunt u chatten met fotografie enthousiasten in een forum en zelfs kennis delen. Subtiel laat u een link achter naar uw site, waar mensen meer informatie kunnen vinden over uw produkten.
Zelfs de lagere socio-economische groepen hebben toegang tot computers en het internet. Daarom hebben we nu een betere kans om te overleven dan in de tijd van de grote depressie. Het hebben van een website kost weinig.De kosten voor het verspreiden van nieuwsbrieven is vergeleken met een traditionele nieuwsbrief te verwaarlozen. Je hebt geen geld nodig voor papier, postzegels, drukken en verzenden. En zoals altijd je hebt geen garantie dat een ter post bezorgde brief aankomt of dat de ontvanger interesse heeft. Met het internet zijn de kosten bijna nihil en de controle veel beter en vooral sneller. Dat betekent dat u de beste campagne direct kunt uitbreiden en een matig scorende brief direct kunt aanpassen.Volgens universitaire studies is het hebben van een website de beste manier om klantentrouw en merkbekendheid te creeeren. Eigenaars van winkels kunnen zich direct tot de klant richten, zonder gebruik te maken van tussenpersonen en wederverkopers, waardoor kosten gespaard worden en ze kunnen de klanten direct leveren wat de klant vraagt. Bij een winkel betaal je huur, moet je personeel in dienst nemen moet je de winkel regelmatig vernieuwen. Een website maakt het mogelijk dat je veel dingen zelf kunt doen, zodat je tijd, werk en geld spaart.

Nieuwe klanten krijgen altijd als eerste nieuwe produktinformatie via emails en online nieuwsbrieven. U kunt artikelen publiceren in online magazines en teruglinken naar uw site. U kunt ook produkten van andere bedrijven aanbieden die een aanvulling zijn op uw programma.De website levert heel veel statische informatie over uw klanten. Hoe lang blijven de mensen op uw site, naar welke pagina’s kijken ze het meest. Dit alles kunt u heel gemakkelijk meten en hierop uw toekomstige MarketingStrategie baseren.

Bij elke economische crisis zijn de mensen bang… velen gaan op zoek naar koopjes. U kunt op uw site zelfs de mensen zich laten registreren die interesse hebben in speciale aanbiedingen. De koopjesjagers. Sommige bedrijven bieden de kopers via de website een speciale lagere prijs aan. Als iemand zich registreert kunt u vragen een enqueteformulier in te vullen. Als zij de vragenlijst invullen beloont u hun met een geschenk.
Als u bang bent of u de huidige crisis goed kunt doorstaan dan is het verstandig een klein deel van uw budget te reserveren om online te gaan.

Leo Verkoelen

Geen opmerkingen: