zondag 24 april 2011

Hoe lanceer je als internet ondernemer een nieuw product met ingebouwd succes

Als Internet marketeer is het belangrijk om te weten dat het succesvol lanceren van een nieuw product of dienst afhankelijk is van het antwoord op 4 beproefde vragen.

Nr. 1. Wie is je doelgroep?
Het is belangrijk om een duidelijk beeld te hebben van je doelgroep, wie je klanten zullen zijn. Alleen op deze manier kun je je energie zodanig focussen dat het gecreërde product je klant het beste zal helpen.


Nr. 2. Kun je de klant een “premium” product verkopen?
Als je in staat bent een premium (eerste klas) product te bieden dan kun je hier ook een betere prijs voor vragen. Resultaat is dat de opbrengst veel hoger zal zijn dan de te maken kosten.


Nr. 3. Wie zijn je concurrenten?
Maak een diepgaande analyse van je concurrenten, hun sterktes en hun zwaktes. Op deze manier zul je in staat zijn om je product zo goed mogelijk te positioneren in de ogen van je klant.


Nr. 4. Wat zijn je sterktes?
Het is belangrijk om te weten wat je op de markt kunt brengen op basis van jouw eigen capaciteiten en mogelijkheden. Dit is van essentieel belang.


Veel marketeers kijken niet verder dan de eerste twee vragen. Maar als je een maximaal succces wil maken van je product lancering dan is het belangrijk om een SWOT-analyse (sterkte- zwakte) van je concurrenten te maken. Gevolgd door een analyse van je eigen financiële en personele capaciteit, zodat je een duidelijk beeld krijgt van het project waar je mee bezig bent. Op deze manier kun je de marktpositie van je concurrent aanvallen op zijn zwakste plek.


Ziehier de snelste manier om duidelijke antwoorden te verzamelen alvorens je veel tijd en geld verspilt aan het ontwikkelen van een product waar geen vraag naar is.
- schrijf een verkoopbrief
- maak hiervan een screen-capture video (scherm opname)
- plaats het op een SQUEEZE pagina (landingspagina)
- stuur enig PPC verkeer (betaalde advertenties bv, Google Adwords) nar je website of
  als je   al een mailinglijst hebt, stuur het dan naar een gedeelte van je lijst een uitnodiging
  met een monster

- hou de conversie in de gaten en pas je video hier op aan.


Na korte tijd zul je weten of je in de goede richting zit. Dit is een eenvoudige manier om te zien of je copncept levensvatbaar is. Je kunt het ene idee tegenover een ander testen en je beslissing om door te gaan baseren op reële getallen in plaats van op je gevoel.

Nu je bewezen hebt dat jouw product levensvatbaar is, dat er vraag naar is.

De volgens stap is om de mensen op je nieuwe mailinglijst uit te nodigen voor een gratis webinar. Hierin leg je meer gedetailleerd je product uit en stelt vragen aan je publiek. Maak goede notities. Je bent bezig met hulp van je publiek een product te lanceren dat voldoet aan de wensen van je prospects. Als deze strategie je aanspreekt, geef dan onderstaand jouw commentaar.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en internet marketeer)

Geen opmerkingen: