maandag 18 april 2011

Website MakeOver als Internet Marketing Strategie

Uitgekeken!. De eigenaar van een website is vaak al na korte tijd uitgekeken op zijn nieuwe site, op het design, het uiterlijk. Helaas wordt te snel en zonder analyse vooraf besloten tot aanpassing of zelfs een gehele makeover van de site zonder eerst uit te zoeken: a) hoe de website scoort en b) wat u wil bereiken.

Voorkom fouten, voordat je over gaat tot een nieuw design voor je website. Maak eerst een inventarisatie van je website. Hoeveel content heb je, wat is de kwaliteit van de content, op welke zoekwoorden wil je gevonden worden en hoe scoor je hiermee. Welke ranking heb je bij de zoekmachines? Hoe staat het met je conversie tools, je landingspagina’s.


Bescherm je “Internet Kapitaal” (al het bovengenoemde samen) tijdens de overgang naar een nieuwe stijl website. Zorg dat niets verloren gaat (zorg voor een re-direct van pagina’s die in de oude website bestaan, maar niet meer in de nieuwe. Prospects die op zo’n pagina terechtkomen, krjjgen dan niet een “404 - not found” bericht, maar worden doorgeleid naar een andere relevante pagina.


Maak een analyse van je website en bescherm je voornaamste zoekwoorden. Wat doet men meestal fout?
- Waardevolle content gaat verloren
- Inbound links verliezen aan waarde
- Ranking op top-keywords wordt verlaagd
- Goede conversie tools worden overboord gezet


Het gevolg van het vernietigen van uw “Internet Kapitaal” is een terugval in bezoekers en conversie van prospects naar klanten. Bovendien heb je veel tijd verknoeid, energie verspild en geld verloren. In een volgende blogpost zal ik hier verder op ingaan.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en marketeer)

Geen opmerkingen: