zondag 9 december 2012

Start een Internet Bedrijf met Affiliate Marketing als kern activiteit


Affiliate marketing voor parrttime startende internet ondernemers

“maak direct je eigen producten dan verdien je het meeste” was het advies dat ik kreeg toen ik voor de eerste keer begon met mijn online business..Hoewel ik kon zien dat het een uitstekende strategie zou zijn, die voor mij heel goed van pas zou komen, was ik er niet zeker van wie ik was en of hetgeen ik aan te bieden had als beginnend internet ondernemer wel voldoende kwaliteit zou hebben.

Wat ik nodig had was een manier om de technieken van online marketing te leren voordat ik verder kon gaan. Deze vaardigheden hielden o.a. in de tactieken en de strategie voor het gebruik van technologie om mijn internet aanwezigheid een gezicht te geven. Ik zou een platform voor mezelf moeten creeeren dat me de mogelijkheid zou geven om een gewaardeerde leraar en adviseur voor anderen te worden. Het vehikel dat hiertoe de meeste mogelijkheden leek te bieden, was op dit punt in mijn carriere AFFILIATE MARKETING.

Als starter met weinig zelfvertrouwen, technische kennis en minimale kennis van copywriting en marketing, begreep ik het idee van “anderen kennis laten maken met producten die ik zelf gebruikte om mijn problemen op te lossen”. Dat wil zeggen alleen aanbevelen aan anderen datgene waar je zelf in gelooft.

Mijn dilemma:
hoe kon ik geloofwaardig overkomen als ik alleen producten van anderen zou aanbieden zonder eigen producten te creeeren?

Mijn antwoord hierop is, gebaseerd op meer dan 7 jaren eigen ervaring, dat je uiteindelijk eigen producten moet creeeren om je eigen business zelfstandig te laten groeien. Deze producten moeten de mensen die je helpt een extra waarde bieden, zodat zij hun maximale potentieel halen en het succes krijgen dat ze verdienen, mits ze bereid zijn om het werk te doen dat nodig is om te zijner tijd hun doel te bereiken.

Als je alleen maar producten van anderen aanbiedt, loop je het risico dat degene die je wil helpen je niet helemaal accepteren. Je bent alleen een tussenpersoon in plaats van een gewaardeerde adviseur en consultant (een hele goeie als voorbeeld!) die hun het beste wil brengen.

Het idee is dat mensen in jouw doelgroep naar je toe komen voor hulp, informatie en advies omdat jij door goed genoeg bevonden bent je hebt de “know, like and trust” - test doorstaan). Wat je onderscheidt van de affiliate marketeer is jouw bekwaamheid om de extra mijl te gaan; je vaardigheid om te zorgen dat jouw klant de meest voldoening gevende ervaring heeft.

U gaat producten maken die het gat vullen tussen de bestaande producten en hetgeen de klant in laatste instantie graag wil hebben. Veel affiliates promoten alleen producten waarvan ze denken dat ze goed zijn en bovendien een hoge commissie beloven. Het is uw plicht als marketeer en gerespecteerd ondernemer om te zorgen dat uw klant zijn geld besteed aan producten die waarde hebben en waar jezelf vol achterstaat.

Koop producten, voordat je ze aanbeveelt, en maak een scherpe analyse van de waarde die zo’n product biedt. Maak notities. Deze kun je later gebruiken om je eigen product te maken dat het gat vult tussen het bestaande product en de ervaring die de klant graag wil hebben. Zelden zijn producten perfect. Is dat geval maak dan een product dat je aan kunt bieden als een BONUS. Vat je taak als affiliate marketeer serieus op en ben bereid tijd en geld te besteden aan een product voordat je een ander gaat vragen het te kopen!

Er is een groot aanbod op internet, dus wees selectief met hetgeen je gaat promoten. Bouw alleen producten waarvan je zeker weet dat jouw doelgroep er voordeel van zal hebben.

Mevr. WdF Verkoelen-Leal

Geen opmerkingen: