zondag 6 april 2014

Wie zijn mijn solar klanten

Voor elke business is het belangrijk om te weten: wie is mijn klant.
Investeren in een solar systeem is een flinke kostenpost. Het belangrijkste argument is dat een solar-systeem vanaf de eerste dag geld opbrengt. Je bent minder afhankelijk van het net en hoeft je geen zorgen te maken over de ieder jaar stijgende energieprijzen.
Nu de spaarrente bij een bank laag is en voorlopig wel laag zal blijven is investeren in een zonne energie systeem een goede zaak. Zeker nu de terugverdientijd van voordien 10 tot 12 jaar slechts 5 tot 7 jaar is.

Uit een amerikaans onderzoek (wordt binnenkort gepubliceerd) komt naar voren dat vrouwen een belangrijke stem hebben bij de aankoop van een solar systeem. Vrouwen hebben een belangrijke stem in de besteding van het huishoudbudget. Een goede marketeer zal hier rekening mee houden. Bij een presentatie op locatie dient u hier rekening mee te houden. Dus liever iets minder TECHNISCHE DATA.

Belangrijk is verder om constant te kijken naar de veranderingen in de markt. Was voor enige jaren een oost-west installatie op een plat dak niet interessant, nu is het de norm. Dit geldt ook voor daken met schaduw. Toen Solaredge enige jaren gelden het concept van "een lichte omvormer met een Optimizer per paneel" introduceerde was hiervoor nauwelijks interesse. Het leek geen potentieel te hebben. Nu is het door Solaredge geintroduceerde systeem een belangrijk verkoopargument voor elke solar-installateur.

Leo Verkoelen 


Geen opmerkingen: