zaterdag 6 november 2010
Ruilhandel B2B komt op orkaankracht dankzij internet
De tijden van de oude één-op-één ruilhandel horen tot het verleden. Bedrijven kunnen tegenwoordig overcapaciteit, die normalerwijze verloren gaat, omzetten in winst. Hierbij versterken zij hun merk en hun bekendheid onder de leden van hun op ruilhandel gebaseerde gemeenschap. Moderne ruilhandel is geen vervanging van de normale verkoop-activiteiten, maar moet gezien worden als een welkome aanvulling.
Extra voordelen van moderne ruilhandel zijn o.a. uitbreiding van de klantenkring, zowel regionaal als landelijk. Ruilhandel is geschikt voor vele bedrijfstakken variërend van horeca tot reiswereld tot drukkerijen enz.
Wereldwijd participeren meer dan 400.000 bedrijven op de een of andere manier in ruilhandel. De computer en het internet hebben de weg vrij gemaakt naar een succesvolle ruilhandel die intensief gebruik maakt van de mogelijkheden van computer en het internet.
Fatima Verkoelen-Leal
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten