zondag 8 november 2009

Leer uw kinderen tijdig en beter omgaan met geld – bevorder ze tot kleine ondernemers

Ontdek hoe u uw kinderen het pad kunt wijzen naar een levenlang financiële zekerheid en vrijheid. Dit blog “starterplaza” is een support voor onze websites www.unitedstarters.com en www.starterplaza.nl , waar starters en jonge ondernemers met een omzet van minder dan 2 miljoen euro en minder dan 10 werknemers onze doelgroep zijn.

Onze australische vriendin Amanda van Gulik heeft een compleet programma ontwikkeld ”uw kinderen levenslang schuldenvrij”. Bij de huidige nog steeds voortdurende kredietcrisis zien we de gevolgen voor ondernemers die failliet gaan en terecht kunnen komen in de WSNP (onze collega Arno van Veen van de website Aangenamer heeft er zelfs een boek getiteld “Het diepe dal als springplank” over geschreven – verkrijgbaar via zijn blog
http://opstaan.blogspot.com . Hij geeft er ook boeiende en leerzame lezingen over voor de leden van de cooperatie AANGENAMER.

De echtgenoot Rob van onze vriendin omschrijft het als volgt “11 years ago my husband and I were living well above our means. We had more month left after the money had disappeared.
"We found ourselves with overwhelming debt, It was pretty stressful"- Rob van der Gulik –

We nodigen u uit om een kijkje te nemen op Amanda’s populaire site
www.teachingchildrenaboutmoney.com

Een kranteartikel in de Limburger begon onlangs met de kop “Jeugd leert niet goed met GELD om te gaan”. Blijkbaar speelt het probleem wereldwijd. Kinderen worden al op jongere leeftijd zelfstandig en het is dus belangrijk om tijdig te leren hoe je met geld moet omgaan. Zelf heb ik dat al heel jong geleerd. Elke zondag na de kerkdienst bezocht ik met mijn vader de plaatselijke boerenleenbank om te kijken naar de bijschrijvingen op mijn vaders rekening van onze nevenverdienste (verkoop van fruit uit eigen tuin via de veiling). Mijn eerste ervaring met het schrijven van een verkoopfolder deed ik op 13-jarige leeftijd met de promotie van kerstdecoratie voor onze manufacturenwinkel (zo heette dat toen nog).

Al op jonge leeftijd ontdekte ik de liefde voor het schrijven van verkoopbrieven en voor het starten en uitbouwen van ondernemingen. Om deze reden noem ik me tegenwoordig graag “serial entrepreneur”. Ondertussen heb ik niet vergeten om te studeren en me steeds aan te passen aan de constant veranderende markten. Ik vind het tegenwoordig heel jammer dat mensen vaak al op relatief jonge leeftijd hun positie en baan verliezen en niet meer aan de bak komen. Veel talent ligt te verschrompelen. Dat is jammer. Voor het zelfvertrouwen van de bewuste persoon is het frusterend. Heb je commentaar op deze blog. Ik hoor graag van je.

Fijn weekend,

Leo Verkoelen

Geen opmerkingen: