donderdag 24 februari 2011

Waarom is de Landingpagina zo belangrijk voor elk Internet Bedrijf?


De landingpagina is uw eerste en enige kans om een relatie met uw toekomstige klant op te bouwen. De ”landing” op jouw belangrijkste webpagina de zgn. landingpagina (ook wel landingspagina genoemd) is een speciale gebeurtenis. Door gebruik te maken van de juiste zoekwoorden komt een kijker op jouw website. Dat zal meestal via Google zijn, maar vergeet ook niet het alom aanwezige videokanaal YouTube en de snelle groeier Facebook. Als het goed is, komt de websurfer uit op een landingpagina.

De landingpagina (landingspagina) is het eerste contact van de websurfer met uw internet bedrijf. De landingpagina opent de eenmalige kans om contact te maken met de bezoeker, maar ook de mogelijkheid dat hij uw pagina weer direct verlaat om nooit meer terug te komen. Wat moet u doen ,zodra de kans zich voordoet, om van een bezoeker een potentiële klant te maken. Hiervoor is het nodig dat je tijdig het nodige huiswerk hebt gedaan en de landingpagina zo hebt ingericht dat de kans tot conversie maximaal is.

Het ontwerpen van de landingpagina, of het nu is om voor directe verkoop of voor het verzamelen van prospects, is een van de belangrijkste bekwaamheden die een internet marketeer moet hebben.



Om je te helpen tot een deal te komen, zodra de internet bezoeker op jouw site belandt, heb ik een aantal punten verzamelt, waarmee je je site kan verbeteren en verfijnen.


1. De kopregel is het belangrijkste
Een to –the-point kopregel die een top sleutelwoord bevat en de lezer informatie geeft over de voordelen van het product, zonder te lijken op een advertentie, kan wonderen doen voor je conversie. Gebruik maximaal 2 regels (minder dan 16 woorden). Gebruik eventueel een subregel als je meer hebt te zeggen.


2. Begin met de belangrijkste details eerstBezoekers die jouw landingpagina voor de eerste keer zien, zijn niet zo geinteresseerd in alles wat je te zeggen hebt. Wat je hebt te zeggen doet er niet toe. Voor de bezoeker geldt slechts een ding nl. wat zit er voor hem in. Ga direct in op de belangrijkste zaken om jouw bezoeker bij de les te houden.


3. Schrijf in de “jij”of “u-stijlDe bezoeker is alleen geïnteresseerd in de voordelen die er voor hem te halen zijn. Dus leef je in in zijn gedachten en schrijf van daaruit.


4. Verdeel de tekst in korte paragrafenGebruik eenvoudige taal en schrijf korte zinnen. Schrijf zoals je praat. Toon je lezer dat jouw eerste prioriteit is om voor hem het maximale uit een deal te halen.


5. Gebruik “bullets” Een ideale manier om met weinig woorden de voordelen van een product of dienst duidelijk te maken is het gebruik van een paragraaf met opsommingstekens Hulp nodig … kijk eens op de site www.unitedstarters.com en www.euro-entrepeneurs.eu


6. Vertel de bezoeker wat hij moet doenEen landingpagina heeft slechts één doel nl. een verkoop tot stand brengen of het verzamelen van het E-mail-adres van de bezoeker. Sommige producten kunnen in één keer verkocht worden, terwijl andere een lange voorbereiding nodig hebben. Vaak is een serie van minimaal 7 email-brieven nodig om voldoende vertrouwen en credit bij de prospect op te bouwen. Vraag naar het email-adres en biedt als tegenprestatie gratis een rapport of e-boek aan.


7. Het laatste woordSluit uw oproep tot actie af met een VETTE bestelknop of aanmeldknop. Vertel de bezoeker duidelijk wat hij moet doen.


8. GarantieGarantie en referenties zijn vervolgens uw beste kansen om van een prospect een tevreden koper te maken. In het algemeen geldt: “hoe langer de garantie, hoe beter”.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en internet marketeer)

Geen opmerkingen: