woensdag 8 juni 2011

Internet Marketing Strategies voor een ijzersterke aanbieding


Een goed aanbod kan je resultaat gemakkelijk verdubbelen. Een slecht aanbod kan daarentegen een mooie campagne totaal ruineren. Het aanbod is de deal die je maakt met de klant en de condities van de deal. Zorg voor een ijzersterke aanbieding.


Uw aanbieding moet een incentive of een beloning beloven, waarmee je de prospect verleidt om te reageren, ofwel met een bestelling of met een vraag naar meer informatie (naar gelang je doel). Jouw aanbieding, wil ze scoren, moet minimaal de volgende test kunnen doorstaan:

Is uw aanbieding specifiek?
Zullen uw prospects de aanbieding begrijpen en goed weten hoe en wat ze krijgen?


Is uw aanbieding exclusief?
Maakt u een aanbieding voor een selecte groep en laat je hun voelen dat dit aanbod alleen voor hun bestemd is? Of maak je een aanbieding die geldig is voor iedereen?


Is uw aanbieding waardevol?
Zullen jouw prospects voor hun gevoel de aanbieding beschouwen als waardevol voor hun zelf? Uw aanbieding moet uw prospects het gevoel geven dat ze waardevol is, ongeacht of het voor u kostbaar is om deze aanbieding gestand te doen.


Is uw aanbieding uniek?
Is de aanbieding die u doet alleen via uw bedrijf verkrijgbaar?


Is uw aanbieding nuttig?
Vergewis u ervan dat uw aanbieding uw prospects op de een of andere manier helpt. Dat ze er wat aan hebben, zoals geld of tijd besparen of dat ze hun werk sneller en beter kunnen doen.


Is uw aanbieding relevant?
Willen uw prospects wel wat u aanbiedt?


Is uw aanbod aannemelijk?
Sommige aanbiedingen zijn te goed om waar te zijn en andere gewoon overdreven stom. Uw aanbod dient geloofwaardig te zijn (dus niet snel rijk worden met internet in 30 dagen)


Is het gemakkelijk om van uw aanbieding gebruik te maken?
Hoe moeilijker u het voor uw prospects maakt om in het bezit te komen van uw product of dienst, des te lager zal de respons zijn. Maak daarom uw bestelformulier duidelijk, eenvoudig en kort. Plaats uw tel. nr. duidelijk zichtbaar op de pagina. Vermeld leveringscondities en eventuele vrachtkosten.


Is uw aanbieding tijdelijk?
Uw aanbieding moet een einddatum hebben en deze moet duidelijk aangegeven zijn. Is het een specaal aanbod voor de eerste 100 personen die reageren?


Heeft uw aanbieding een garantie?
Hebt u uw aanbieding sterker gemaakt door het aanbieden van een “niet goed –geld terug” garantie? Heeft u de prospect kenbaar gemaakt dat hij geen enkel risico loopt?


Bekijk ook de aanbiedingen van andere bedrijven. De promoties die je het meeste ziet zijn altijd degene die het meeste respons krijgen. Doe hier uw voordeel mee.

Leo Verkoelen (serial entrepreneur en internet marketeer)

Geen opmerkingen: