maandag 6 februari 2012

Waarom een tweede website lanceren als uw eerste niet goed is?

Bijna iedere ondernemer heeft een website. Een zeer groot deel van deze sites ligt er verlaten bij. Geen of zeer weinig bezoekers. Dat betekent dat u nauwelijks kans hebt een relatie op te bouwen met potentiele klanten.

Hoe is dit zo gekomen. Uw eerste website hebt u zelf met vrienden in elkaar geknutseld of misschien direct voor veel geld laten bouwen. Toen u de site liet maken had u zelf nog weinig idee van de mogelijkheden van het internet. U kon dus ook geen goed concept voor een website maken en dus ook een websitebouwer niet aansturen, geen ideeen aanreiken van waar u naar toe wilde met uw site.


Het internet verandert gelukkig razendsnel. Dit heeft voor- en nadelen. De grote voordelen zijn dat steeds meer mogelijk is en dat de prijzen wekelijks dalen,. Soms zeer fors. Bedrijven zoals UnitedStarters kunnen een nieuwe impuls geven aan uw activiteiten op het internet. Vaak is het moeilijk of zelfs onmogelijk om een bestaande website om te bouwen. Om nog maar niet te spreken over de kosten die hiermee gemoeid kunnen zijn. Als de basis niet goed is, brengt “lapwerk” alleen maar frustraties.


Het beste concept is opnieuw beginnen en een tweede website te lanceren naast de bestaande. U bent nu geheel vrij. Brainstorm over uw producten, uw positie op de markt, uw kennis van de markt, etc. Op basis hiervan kan UnitedStarters u begeleiden naar een nieuw concept en een strategie voor uw tweede website. Het voornaamste thema is niet meer welke provider, waar de website hosten en hoeveel het gaat kosten, maar het ingebouwde recept voor succes online met een eigen internet gebaseerd bedrijf. 


Thema’s die belangrijk zijn:
- Welke naam kies ik voor mijn website
- Hoe maak ik de bezoeker van mijn site in een oogopslag duidelijk waar mijn site over gaat
- Hoe maak ik een goede landingspagina
- Hoe dirigeer ik verkeer naar mijn landingpagina
- Hoe ga ik verder met het opbouwen van een klantenlijst.


Wanneer kopen de mensen bij u? Eerst nadat ze u voldoende kennen, u vertrouwen en u sympathiek vinden. Hiervoor is tijd nodig. Met een goede strategie kom je in een half jaar heel ver. Een goede website vormt een onderdeel van uw marketingstrategie. Zorg daarom voor een goede basis, een goed fundament.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur met meer dan 40 jaar ervaring)

Geen opmerkingen: