dinsdag 13 april 2010

Tien tips voor het positioneren van uw merk als startend MKB-ondernemer




Als eigenaar van een klein bedrijf hebt u ongetwijfeld gehoord van het concept ‘BRANDING”. Een sterk merk geeft vertrouwen. Hoe bouwt u een huisstijl in 10 stappen?


1. Bedrijfsnaam.
De naam van uw bedrijf is een integraal onderdeel van uw huisstijl proces. U moet ervoor zorgen dat uw klanten begrijpen wie u bent en wat uw vertegenwoordigt middels de naam van uw bedrijf.


2. Website.
Uw website moet een goede blik geven op uw gehele merk.


3. Mission Statement.
Uw bedrijfsmissie , uw bedrijfsfilosofie moet een natuurlijke verlenging zijn van uw merk.


4. Telefoon.
Ja, zelfs het beantwoorden van de telefoon is een onderdeel van uw merk-opbouw.


5. Dress Code.
Als u uw merk kunt integreren in de manier waarop u of uw werknemers zich kleden, dan is dat een extra pluspunt.


6. Tweets.
Als u Twitter als marketinginstrument gaat gebruiken, zorgt er dan voor dat dit bijdraagt aan de merkbekendheid van uw bedrijf.


7. Blog.
Een van de belangrijkste verkoop hulp middelen voor kleine bedrijven van vandaag is een blog. Het is makkelijk te registreren en eenvoudig te onderhouden. Er is geen betere manier om contact te houden met uw prospects en klanten.
8. Video's.
Korte video’s van maximaal 2 tot 3 minuten kunt u eenvoudig en snel maken. Het uploaden naar bv. You Tube stelt niks voor.


9. Uw Auto.
Zelfs je “electrische” auto voorzien van een logo kan bijdragen aan de positionering van uw merk.


10. Consistentie.
Een van de meest cruciale aspecten van positionering van uw merk (BRANDING) is dat u absoluut consequent moet zijn. Elke interactie die uw klanten met u hebben moet de kracht van het merk bevestigen en zo mogelijk versterken.


Leo en Fatima Verkoelen

Geen opmerkingen: