zaterdag 15 maart 2014

Zeven Punten Voor SolarBlogers - Hoe wekelijks hoger scoren



Hou het aantal views van je blogposts wekelijks bij
Je zult meer viewers krijgen als je een onderwerp gekozen hebt waar jouw lezers in geïnteresseerd zijn. Ze willen het dan ook graag delen met anderen.
Als je weet welk onderwerp het beste scoort, heb je een indicatie voor je toekomstige blogposts. Je kunt dezer informatie gebruiken om de blogposts voor de komende weken in te plannen.

Nadat iemand je artikel gelezen heeft, hoop je dat hij actie zal ondernemen en bv. doorklikt naar je website. Het is belangrijk om te weten hoeveel personen doorklikken naar je website. Bekijk of er meer mensen doorklikken naar een rapport, een gratis e-boek of een kortingsbon. Dit helpt je je blogposts verder te verbeteren.

Wat betreft je email campagnes
Het is belangrijk hoeveel mensen de email openen, maar nog belangrijker is hoeveel mensen doorklikken op hetgeen je in je email hebt aangeboden.
Door je email marketing bij te houden en te analyseren krijg je een goed idee wat de lezers willen. Bestudeer heel goed die emails die het hoogste scoorden. Op basis van wat je ontdekt, ga je de volgende campagne vormgeven.

Hoe converteren je landingpagina’s ?
Zonder twijfel is het voor marketeers heel belangrijk om te weten hoe de conversie is van je landingspagina’s. Of het aantal mensen dat bv. een (aanvraag) formulier invult. De conversie van je landingspagina bepaalt hoeveel “leads” (aanvragen) je krijgt.

Waar komen mijn bezoekers vandaan?
Het is heel belangrijk om erachter te komen, welke personen op jouw website belanden. Je kunt bv. bezoekers krijgen van de volgende bronnen:
- a) Organic Search. Bezoeken middels organische zoekresultaten
      bv. via Google, Yahoo of Bing.
- b) Referenties. Bezoeken via inbound links van andere websites
- c) Social media. Bezoekers via sociale media, zoals Twitter, Facebook, Linkedin. Etc
- d) Email marketing. Bezoekers via emails die je verzonden hebt
- e) Direct Traffic. Bezoekers die direct de naam van jouw website
       in de browser hebben ingetypt.
- f)  Betaalde Search. Bezoekers middels geplaatste advertenties 
      bv. Google Adwords, Marktplaza, etc
- g) Offline Bronnen. Bezoekers waarvan de herkomst niet te achterhalen is

Hoe meer bezoekers krijgen? Behalve je wekelijkse aandachtspunten, zul je continu op de verre toekomst gericht moeten zijn. Nieuws doet het altijd goed.
"haven Rotterdam...Douane controleert .. douane zwijgt ... illegale import zonnepanelen"
.
Hoe kan je sneller groeien. Wat is je einddoel.
Voor de komende week: maak een plan om de resultaten te overtreffen op basis van de informatie die de data je geven. Probeer je beste marketingkanalen sterker te laten groeien.

Mijn eigen site SolarWindBioShop trekt steeds meer goed converterende bezoekers uit Belgie. Waarom? Nog niet bekend. Er is meer onderzoek nodig. Het uiteindelijke resultaat betekent betere service aan mijn belgische klanten  en een nieuwe bron van inkomsten die aan de andere concurrerende sites voorbij gaat. Door goed te analyseren zul je ook in je eigen markt na verloop van tijd nieuwe winstbronnen kunnen ontdekken.  Was dit artikel voor jou van waarde, zeg het. Alvast bedankt.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en solar-marketeer)

Geen opmerkingen: