dinsdag 18 mei 2010

Een starter of jonge ondernemer kan niet meer zonder een eigen business blog


Waarom heb je een blog nodig? Als je een bedrijf hebt, dat opereert in een marktniche is een blog een ideaal middel om te vertellen over jouw specialiteit. Je bouwt hiermee op een goedkope manier aan een relatie met je toekomstige klanten.


Blogs worden snel opgenomen in zoekresultaten bij Google en andere zoekmachines. Wat dit betreft is een blog zelfs beter dan een website. Een website wordt dikwijls slechts een keer bezocht. Met een blog heb je het voordeel dat de lezer meestal vaker terugkomt – hij kan zich ook abonneren via RSS.


Uit onderzoek is gebleken dat oudere blogs meestal beter scoren dan relatief nieuwe blogs. Blogs die langer bestaan bereiken een zekere status van betrouwbaarheid. Google wil als zoekresultaat graag relevante informatie tonen.


Het is nu tijd om jouw blog te registreren. Iedere dag komen er meer dan 100.000 nieuwe bloggers bij (uiteraard ook veel particulieren). Dit betekent dat hoe langer je wacht, des te meer concurrentie. “Technorati” is een systeem dat gegevens bijhoudt over blogs (hierin zijn al meer dan 50 millioen blogs opgenomen).


Een blog bij Blogger of Wordpress is geheel gratis. Het beste is je blog onder een eigen domeinnaam te publiceren. Bekende blogs met enige historie zijn o.a. http://www.karelgeenen.nl (Karel Geenen) en http://www.blogmastermind.com (Yaro Starak)


Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

P.S. Proficiat vandaag  5 jaar You Tube

Geen opmerkingen: