dinsdag 11 mei 2010

Lokale bedrijven kunnen niet meer zonder internet marketing


Wanneer je bedrijf als doelgroep heeft een bepaalde stad, een gemeente of zelfs een deel van een regio dan kun je perfect profiteren van internet marketing. Ook de kleine zakenman, die meestal weinig van internet technieken afweet, kan tegenwoordig voordelig gebruik maken van specialisten. Starterplaza wil beginnen met video-trainingen voor studenten en vijftigplussers om parttime het werk van ZoekmachineSpecialist te doen - heel geschikt voor studenten, werkende moeders en vijftigplussers. Voor een redelijk bedrag kan de kleine ondernemer zijn website up-to-date houden.

Optimaliseren van een website voor een ondernemer met een kleine doelgroep , zowel wat betreft regio of klantentype is veel eenvoudiger dan voor een “wereldwijde” groep. Het is bovendien aanzienlijk goedkoper en kan uitstekend ondersteund worden met SEA (Zoekmachine Adverteren) afgestemd op bv. een regio of zelfs een stad. Een extra voordeel is dat de concurrent meestal nog onwetender is en dat betekent minder concurrentie dus hoger rendement tegen minimale kosten.


De uitdrukking “beter een grote vis in een kleine vijver, dan een kleine vis in een grote vijver” past wel bij het thema LOKALE INTERNET MARKETING. Zoekmachine Optimalisatie (SEO) brengt voor een bedrijf met een kleine website en beperkt budget eerst wat op, nadat een lijst van relevante zoekwoorden (keywords) is samengesteld. Internet marketing voor lokale bedrijven is een krachtige trend die ook in Nederland steeds meer aanhangers vindt.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

Geen opmerkingen: