zondag 25 september 2011

Acht manieren om uw eigen internet bedrijf meer bekendheid te geven


Hoe kun je met een beperkt marketing budget toch veel doen. Onderstaand 8 beproefde methoden om met minimale kosten resultaat te behalen.


1. Beloon de klant. Het is 5 tot 7 maal goedkoper een bestaande te behouden of terug te winnen dan het winnen van een nieuwe klant. Maak een programma dat bestaande klanten beloont met producten uit uw eigen assortiment en niet met producten van andere bedrijven.
2. Opt-in email. Email is de goedkoopste manier om de relatie met uw klanten te versterken. Een email campagne kost slechts een fractie van een direct mail campagne met een brief. Stuur uw klanten minimaal tweemaal per maand een email en als u interessante informatie of aanbiedingen hebt kunt u zonder bezwaar tot een email om de andere dag besluiten.
3. Local Paid Search. De meeste Nederlanders zoeken online voordat ze iets kopen. Ze weten al wat ze willen kopen, maar zoeken op internet (Google, Bing, Yahoo) om de beste prijs en de beste locatie om te kopen te vinden.
4. Combi-mail. Zoek naar mogelijkheden om met bedrijven die gelijksoortige en aanverwante aanbiedingen hebben een gecombineerde mailing te doen. In dat geval betaal je slechts een fractie van de kosten.
5. Media. Voorzie de pers ook kleine locale weekbladen van een artikel of een foto over een activiteit van uw bedrijf. Bel vervolgens of ze het ontvangen hebben.
6. Mond-tot-mond reclame. Probeer te zorgen dat er over u gesproken wordt. Organiseer een event, organiseer een wedstrijd, etc.
7. Bioscoop. Regionaal adverteren met bioscoop reclame hoeft niet duur te zijn. Moderne bioscopen trekken vaak veel bezoekers.
8. JV-partners. Als je weinig geld hebt, is het vaak een goed idee om een partner te zoeken die dezelfde markt heeft. Bedrijven die een complementair product hebben aan het uwe.


Leo Verkoelen

Geen opmerkingen: