vrijdag 22 oktober 2010

Veel Ondernemers met een Eigen Internet Bedrijf worden verliefd op de verkeerde zaken


Internet Ondernemers worden vaak verliefd op de verkeerde dingen, zegt marketing expert Jay Abraham. Dat is een recept voor mislukking! Zij worden verliefd op hun eigen onderneming, produkten of diensten in plaats van op hun klanten en prospects.


Dale Carnegie, de auteur van “How to win friends and influence people” heeft eens gezegd, dat hij van cake houdt, maar walgt van het idee om wormen te moeten eten. Maar, als hij gaat vissen, gebruikt hij geen cake als aas. Indien hij dat zou doen, zou de vis niet bijten! De vissen hebben liever wormen.


TIP: U zou altijd uw bedrijf moeten bouwen rondom de wensen en behoeften van je ideale klant en niet op wat jezelf wenst.


Het is dus heel belangrijk om te ontdekken, wat je ideale klant wil hebben. Als je weet wat de klant wil, verkoop je meer en kun je jouw produkten of diensten aanpassen aan de wensen van de klant, waardoor je nog meer gaat verkopen.


Om te ontdekken wat de klant wil is veel onderzoek en testen nodig. Met een eigen internet onderneming kun je heel veel zaken nagenoeg gratis testen. Door stukjes code toe te voegen aan jouw webpagina’s kun je met analytische programma’s nagaan waar de prospects op klikken. Een programma dat goed werkt en bovendien gratis is is Google Analytics.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

Geen opmerkingen: