maandag 11 oktober 2010

Waar zoeken mensen naar op internet


UnitedStarters (http://www.unitedstarters.com/) deed onderzoek naar de motieven voor het gebruik van internet. Hier volgen tien motieven om te kopen via internet


1. Geld verdienen.
Men hoopt in het grote aanbod extra voordelige aanbiedingen te ontdekken.


2. Geld besparen.
Veel zaken zijn op internet goedkoper dan in een “brick and mortar”- winkel, omdat men geen kosten heeft voor een mooie winkel met etalage. Produkten,cursussen, coaching etc.


3. Tijd besparen.
Veel mensen met een drukke baan geven de voorkeur aan internet.


4. Moeite besparen.
Kopen op internet is vaak prettiger dan naar een winkel gaan, auto parkeren en in de winkel je beurt afwachten.


5. Minder stress.
Voor een gehandicapte is kopen per internet een activiteit met minder stress. Buitenlanders die de taal nog niet voldoende beheersen geven eveneens vaak de voorkeur aan kopen via internet.


6. Meer comfort.
Thuis lekker op je gemak iets uitzoeken op internet is populair. Je kunt 24/7 kopen en bent dus niet aan tijd gebonden; desgewenst in pyama of badjas.


7. Schoner en hygiƫnischer.
De kans op een infectie, bv. een heersend griepvirus, is groter op drukbezochte winkelcentra dan thuis. Dus nog een argument voor internet.


8. Gezondheid.
Op internet wordt veel gezocht naar produkten voor fysieke en mentale gezondheid. Het kopen op internet geeft een maximale bescherming voor uw privacy.


9. Zelf promotie.
Internet biedt via blogs en forums talloze mogelijkheden om te werken aan je positie als expert en oim volgers te vinden.


10. Sociale contacten.
Mensen zoeken op internet naar relaties en persoonlijke contacten (bv. Facebook en dating sites). Kleine video’s plaatsen op “You Tube” kan zorgen voor populariteit en “expert-status”bij personen uit je eigen groep.

Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

Geen opmerkingen: