dinsdag 13 januari 2009

Geld verdienen met een slechte website

Zowel consumenten als zakelijke gebruikers hongeren naar informatie. Dat betekent in de praktijk een zoektocht via internet.

Bijna elke starter of jonge ondernemer begint met een site op internet. De eerste vraag is meestal…. Het mag weinig kosten. Gevolg een website die goedkoop in aanschaf is, bijna onmogelijk te optimaliseren voor de zoekmachines en uiteindelijk leidt tot veel verlies van potentiële klanten. Alle latere aanpassingen zijn slechts een lapmiddel en voeren uiteindelijk tot de bouw van een geheel nieuwe site door een deskundige websitebouwer en tegen een prijs die zichzelf terugverdient. Een prijs die zich na enige tijd ruimschoots terugverdient.

Jongeren gebruiken internet voor het vergaren van informatie en voor communicatie. Als de bezoeker van jouw site snel de gewenste informatie kan vinden en bij een herhaald bezoek aan jouw site alles makkelijk kan terugvinden dan is hij sneller geneigd jouw site bij vrienden en kennissen aan te bevelen. Hier start een “viraal” effect en wordt je bezoekerskring groter. Gevolg hogere ranking in Google en Alexa. Dat betekent meer kans op verkopen, de gelegenheid van het opbouwen van een grotere klantenlijst, welke je à la minute kunt aanspreken als je een voordelige of uitzonderlijke aanbieding hebt. Conclusie: elke ondernemer mist geld door een slechte website.
Het is duidelijk internet wordt dagelijks meer een gemeenschapsforum waarin iedereen informatie en ervaring deelt. Kijk maar naar de snelle opkomst van Hyves,
Facebook, Digg, Linkedin, Twitter, enz.. Met een goede website realiseer je optimaal relatiebeheer en meer verkoopkansen. Dat zijn twee onderwerpen die direct en indirect geld in het laatje brengen.. Het blijkt dat ondernemers dit vaak onderschatten en zelfs niet weten dat klanten weglopen uit ontevredenheid.

De
juiste informatie en een aantrekkelijke vormgeving zorgen dat een website rendeert. Een ontevreden klant vertelt zijn verhaal vooral op verjaardagen en aan iedereen die het horen wil. Deze info bereikt slechts zelden de eigenaar van de website. Op een goede website voelen bezoekers zich prettig en komen nog eens terug voor nieuwe informatie en besteden graag hun euro’s in de webshop.

Online ondernemen is meer dan alleen een folder op internet. Bij
UnitedStarters, het online centrum voor starters en jonge ondernemers kun je veel gratis tips en adviezen vinden.

Leo Verkoelen

Geen opmerkingen: