vrijdag 12 november 2010

Waarom willen Startende Internet Ondernemers de mensen veranderen


Eerst een belangrijke vraag. Loopt u regelmatig met uw hoofd tegen de muur? Als ondernemer zowel offline als online kom ik het steeds weer tegen dat men probeert de mensen te veranderen.


Bedenk eens hoe vaak u gedacht hebt uw partner of uw kinderen te kunnen veranderen. Dit is een illusie. Iedereen heeft zijn eigen ideeen en wensen. Deze kunt u niet veranderen. U kunt alleen bijsturen en richting geven.


Zo gaat het ook met klanten. U kunt, zoals de beroemde marketer E. Schwartz in zijn boek “Breakthrough Marketing” schreef niets verkopen door goede copy, door goede teksten. U kunt alleen de wensen, verlangens, hoop of angsten die er in de harten van de mensen zijn als uitgangspunt nemen en u focussen op deze uitgangspunten en een produkt of dienst ontwikkelen en het verlangen om dit te bezitten te stimuleren.


Als startend ondernemer is het beter een produkt of dienst aan te bieden op een gebied waar veel vraag, dus concurrentie is. Probeer een beter produkt of dienst te maken. U hebt dan veel meer kans om omzet te creeren dan dat u probeert iets geheel nieuws en in uw ogen origineels te verkopen (bedenk hoeveel patenten waardeloos in de la van de uitvinder liggen – vaak interessant maar er is geen behoefte aan of de prijs is veel te hoog).


Als ondernemer met meer dan 40 jaar ervaring weet ik uit eigen ervaring dat het veel makkelijker is een produkt te verkopen aan een hongerige menigte dan vraag te creeren voor een produkt wat in mijn ogen supergoed is. Het is uw taak om de wensen van de klanten te vervullen met datgene wat in hun ogen belangrijk is.
Meer over marketing … zie unitedstarters


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en marketeer)

Geen opmerkingen: