maandag 8 november 2010

Zoekwoorden voor Startende Internet Ondernemers


U weet het natuurlijk “bezoekers” (TRAFFIC) daar gaat het om bij een succesvolle website op internet. Het is niet zo moeilijk om veel bezoekers te krijgen, maar het moeten bezoekers zijn die echt op zoek waren naar uw produkten of diensten. ’s Werelds best ontworpen website brengt geen omzet als niemand ze vindt. Het is tijdverspilling als u duizenden toevallige bezoekers krijgt. U hebt bezoekers nodig die op zoek zijn naar uw produkt of dienst. En niet alleen op zoek, maar die willen KOPEN.


En daarom is Zoekwoorden Onderzoek zo belangrijk. Het kiezen van de juiste zoekwoorden kan een groot verschil maken in uw eindresultaat. Een goede gratis service is de “Google Keyword Tool”. Hier kunt u veel tips en hulp vinden over bezoekers en concurrentie.


Als u bv. het zoekwoord “afslanken” kiest dan zegt Google dat er 600.000 maal gezocht werd op dit zoekwoord. Het betekent automatisch dat het practisch onmogelijk is om bij de eerste 10 zoekwoorden te komen bij Google Zoeken. Meer dan 95% van de internet surfers zoekt niet verder dan de eerste pagina van Google. Bij voorkeur moet u op een van de eerste 3 plaatsen komen te staan. Het is dus verloren tijd om met dit zoekwoord aan de slag te gaan. U zult uw zoekwoord moeten uitbreiden tot een zin van 2 of 3 woorden, zodat het meer specifiek wordt en uw kans om op de eerste pagina van Google te komen wezenlijk groter wordt.


Stel dat u het zoekwoord “afslanken” gebruikt als affiliate (bv. Daisycon, M4N, TradeDoubler etc.). In plaats van afslanken is het beter om meer specifiek te werken bv. “afslanken feestdagen” (12.000) of nog beter “afslanken voor de feestdagen” (6.620).Op “afslanken na de feestdagen (33.000) blijkt meer concurrentie te zijn. U hebt het zoeken nu preciezer gemaakt. Denkt u ook niet dat u hierdoor een veel grotere kans maakt om bij de eerste plaatsen van Google te komen? . . .  en dus uw kansen op echte verkopen aanzienlijk groter wordt.


Leo Verkoelen (serial entrepreneur en marketing specialist)

1 opmerking:

Anoniem zei

leuk artikel, de video is heeeeeeeel slecht te verstaan, kan dat niet anders vraag ik me af?
Je had mijn aandacht maar die is nu meteen weg.

Suc6 ingeborg van meggelen