zondag 23 november 2008

Tijd voor een APK voor ondernemers

De kredietcrisis vraagt om een preventieve aanpak van mogelijke businessproblemen. Dit is de beste bescherming voor ondernemers. Om je onderneming beter te kunnen sturen, moet je zorgen dat je een inzicht hebt in waar je staat met je bedrijf. UnitedStarters, het online centrum voor starters en ondernemers, pleit voor een bedrijfs-APK voor starters en jonge ondernemers. In tegenstelling tot de APK voor auto’s is de zgn. BUSINESS-GPC, een algemene periodieke check-up van de gezondheid van een onderneming.

Deze check-up is gericht op vooruitstrevende en oplettende ondernemers. Ondernemers nl. die marketing en innovatie hoog in het vaandel hebben staan. Klimaatcrisis, hypotheekcrisis, internationale financiĆ«le crisis, crisis in de huizenmarkt, recessie … kortom de geschiedenis herhaald zich.

Bij het afscheid van de voormalig KvK-directeur Dhr. Harry Loozen zei professor Dr. Harold Tuninga (Maastricht School of Management) “laat de waan van de dag los en probeer tot vernieuwende combinaties te komen”. Ook in deze crisis worden weer veel nieuwe millionairs gevormd … zorg dat u de best mogelijke kans maakt. De BUSINESS-GPC is bedoeld voor pre-starters, starters en MKB-bedrijven die 5 jaar of minder in bedrijf zijn.

BUSINESS-GPC kan voor u de eerste stap worden naar marketingdominantie van je eigen marktsector. UnitedStarters pleit voor een check-up van ondernemingen op onderdelen, zoals financieel, juridisch, marktpositie, kwaliteit, debiteurenbeheer, afhankelijkheid van leveranciers, klanten en personeel enz. UnitedStarters kiest voor korte checklists die je snel kunt invullen en per internet doorstuurt aan de centrale server van UnitedStarters.

BUSINESS-GPC moet een betaalbare service worden en blijven die mogelijk gemaakt wordt door bijdragen van oud-ondernemers, studenten en subsidies van sponsors. Management- en marketingstudenten doen ervaring op en oud-ondernemers dragen op deze manier hun steentje bij aan de nieuwe generatie ondernemers.De overheid heeft ingegrepen in de kredietcrisis door o.a. de banken te redden. Heet geld is op en het MKB zal zichzelf moeten redden, zoals ook bij vorige crisissen altijd het geval is geweest. UnitedStarters beschikt over een landelijk netwerk van betaalbare adviseurs en bedrijfscoaches waar naar doorverwezen kan worden.

Bij elke crisis wordt direct bezuinigd op de loonkosten gevolgd door marketing in al zijn vormen. Marketing vormt in de visie van UnitedStarters de voornaamste uitweg uit de kredietcrisis. Meer informatie over BUSINESS-GPC kunt u aanvragen bij UnitedStarters.

Artikel met medewerking van Mrs Fatima Verkoelen-Leal (oprichtster van de nieuwe caritatieve afdeling “Bahia” van Stichting ProtectionPartners)

Geen opmerkingen: