donderdag 18 december 2008

Hoe overwin je in 2009 de obsessie over de recessie

Bent u nog niet moe van alle verhalen over recessie, teruglopende omzetten, werktijdverkorting, ontslagrondes, etc. De werkelijkheid is dat goede tijden voor u snel kunnen komen. Uit resaerch van een grote Amerikaanse uitgeverij over de recessie in de periode 1981-82 is gebleken dat de bedrijven die hun marketing inspanningen in deze periode verhoogd hebben gedurende de hierop volgende vijf jaren een zeer krachtige groei hebben doorgemaakt. Echter, degene die de marketing-inspanningen hadden gereduceerd, verloren de komende vijf jaren tientallen procenten.

Hieruit mag u de conclusie trekken: Marketing moet bij u hoog op de agenda staan. Wil u meer weten over uw mogelijkheden. . . kijk eens op de sites van
Unitedstarters en het starterplaza-blog. Een krachtige groei van uw bedrijf kan voor veel extra winst zorgen. Hebt u als langer bestaand bedrijf uw klantenservice laten verwateren of de service af laten handelen door onpersoonlijke callcenters dan zult u veel extra werk moeten doen. In dit geval kunt u niet beginne met meer marketing, maar zult u eerst het probleem aan de basis moeten aanpakken. Neem zo nodig een kundig buro in de arm om u te helpen.

Leo Verkoelen

Geen opmerkingen: